دراین مقاله قصد داریم تاریخچه‌ درب استیل و نحوه‌ی محبوب شدن آن در جهان را بیان کنیم. در بین درب‌های فلزی، درب استیل یکی از محبوب‌ترین ها می‌باشد. این محصول را با درب استنلس استیل و فولاد ضد زنگ نیز می‌شناسند. فولاد به استحکام فوق العاده زیاد معروف است و فولاد ضد زنگ را به استحکام بالا در کنار مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شناسند. درب‌های استنلس استیل در مکان‌هایی استفاده می شود که علاوه بر استحکام، ظاهر بیرونی درب نیز حائز اهمیت باشد. چرا که این فلز از زیبایی خاصی برخوردار است. می‌توان آن را در طراحی‌های مدرن و امروزی، در کنار چوب و شیشه و یا حتی به تنهایی برای یک درب ورودی به کار برد. درب‌های استنلس استیل در طیف بسیار گسترده‌ای تولید می‌شوند و برای مکان هایی متنوع با نیاز های متنوعی ساخته می‌شوند.

درب استیل از لوله‌ی استیل، پروفیل استیل و یا ورق استیل ساخته می شود. در این مسیر می توان از استیل براق یا خش‌دار بنا بر نیاز یا سلیقه‌ی کارفرما استفاده کرد. برخی از مدل‎‌ها نیز ترکیبی از تکسچرهای مختلف براق آینه‌ای و خش‌دار هستند.

 

پس از آن که نیاکان ما از زندگی در غار ها خسته شدند، ساختمان‌های دائمی را با دهانه هایی برای ورود و خروج به آن ابداع کردند و برای پوشاندن آن دهانه ها از پوست حیوانات استفاده می کردند تا بتوانند گرما را در داخل بنا حفظ کنند. اما طی سالها مسائلی برای بشر پیش آمد که متوجه شد پوست حیوانات برای استفاده به عنوان درب کافی نیست. و سپس ساختن درب‌های چوبی آغاز شد. قاعدتاً چوب نسبت به پوست حیوانات، مقاومت بسیار قابل توجهی داشت و بشر در این مسیر پیشرفت خوبی کرده بود.

اما پس از آتش‌سوزی بزرگ لندن این حقیقت بر جهانیان آشکار شد که صنعت درب هنوز به پیشرفت بسیار زیادی نیاز دارد! زیرا درب چوبی در برابر آتش‌سوزی بسیار ضعیف و متزلزل است و به سادگی از بین می رود. جهنم وحشتناکی که در اثر آن آتش‌سوزی به وجود آمد، بسیاری از ساختمان‌های شهر را ویران کرد و صد هزار شهروند را بی خانمان کرد. آتش باعث شد کار درب‌های چوبی برای ساختمان‌های شهر به سر آید. چراکه نمی‌توانست هیچ‌گونه محافظتی در برابر آتش داشته باشد. همین اتفاق باعث تلنگری در ذهن مهندسان و صنعت‌گران مانند آقای چارلز دالستروم شد. و تاریخچه‌ی درب استیل را متولد کرد. او سازنده اولین درب فلزی مقاوم در برابر آتش است. از قدیمی ترین سازندگان درب فلزی شرکت اسب که در سال ۱۹۰۴ متولد شد.

 

برای خواندن متن کامل این مقاله به مطلب تاریخچه درب استیل در سایت رامند دکور مراجعه کنید.


دکوراسیون و درب استیل استیل ,درب‌های ,استفاده ,برابر ,چوبی ,پوست ,استنلس استیل ,درب‌های چوبی ,درب‌های استنلس ,پوست حیوانات ,درب‌های استنلس استیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

استراتژی سئو سایت جوک و خنده شریانک فیکت لایسنس نود 32، یوزرنیم و پسورد نود32، جدیدترین آپدیت نود32 رایگان امروز تخفیف ویژه فقط برای امروز