ارتباط کمبود پروتئین با کاهش رشد نوزادان

همان طور که می دانید رشد قد افراد از جمله فرایند های طبیعی و به طور کلی موروثی می باشد که عوامل مختلفی از جمله تغذیه مناسب و تامین پروتئین مورد نیاز بدن، ورزش کافی، خواب کافی و به موقع می تواند در افزایش هورمون رشد و موثر باشد.

 نقش پروتئین در رشد دوران جنینی کودک

کوتاهی و بلندی قد افراد می تواند در دو مرحله از زندگی افراد یعنی در دوران جنینی و بعد از تولد فرد اتفاق بیفتد که در هر دو دوره تامین پروتئین مورد نیاز بدن از جمله نیاز های ضروری برای در افراد می باشد؛ به این صورت که در دوران جنینی چون منبع تغذیه بدن انسان، مادر می باشد و کودک پروتیئن و املاح معدنی دیگر را توسط مادر دریافت می کند پس تغذیه مادر می تواند نقش موثری در کوتاهی و یا بلندی قد کودک علاوه بر تاثیرات ژنتیکی داشته باشد و هر چه مادر در این دوران مواد پروتئینی بیشتری دریافت کند و همچنین از مصرف مواد مضر مانند نوشیدنی های الکلی خودداری کند، می تواند به بلند قد تر شدن کودک خود کمک زیادی کرده باشد.
نقش پروتئین در رشد دوران کودکی و نوجوانی
در دوران بعد از تولد و در دوره کودکی و نوجوانی نیز امکان افراد از طریق مصرف مواد پروتئینی و مصرف مواد غذایی غنی از انواع پروتئین نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و انواع لبنیات و حبوبات و غلات و . که بتواند اسید آمینه های ضروری بدن را تامین کند وجود دارد؛ زیرا پروتئین از جمله موادی می باشد که باعث ترمیم و نگهداری بافتهای بدن و همچنین سنتز سلول های مختلف می باشد و برای تشکیل بافتها و سلول های جدید در بدن و در نهایت رشد کودک مورد نیاز می باشد که مصرف به اندازه و کافی پروتئین و تامین پروتئین در دوران کودکی و نوجوانی از طریق مصرف مواد غذایی گیاهی و حیوانی به خصوص منابع حیوانی نظیر انواع گوشت می تواند باعث افزایش رشد کودکان شود.

پروتئین چگونه می تواند باعث رشد کودکان شود؟

در هنگام مصرف مواد پروتئینی توسط فرزندان خود باید توجه داشته باشید زمانی این پروتئین می تواند باعث رشد کودکان شود که در کنار دو منبع تامین کننده انرژی دیگر یعنی کربوهیدرات ها و چربی ها مصرف شود زیرا پروتئین و کربوهیدرات و چربی ها هر سه منابع تامین کننده انرژی بدن می باشند که بدن از طریق سوزاندن آنها انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های روزمره را تامین می کند و زمانی که در بدن به اندازه کافی کربوهیدرات (که معمولا در نان و غلات موجود می باشد) و چربی وجود نداشته باشد؛ بدن برای تامین انرژی و سوخت و ساز خود برای انجام فعالیت های روزانه شروع به سوزاندن پروتئین های موجود در بدن می کند و این امر باعث می شود تا پروتئین مصرفی توسط کودک و یا نوجوان به جای ترمیم بافت های بدن و در نهایت رشد کودک باعث تولید انرژی بدن شود و از وظیفه ی اصلی خود یعنی رشد سلول و ترمیم بافت ها و در نهایت رشد کودک باز بماند، لذا به افراد توصیه می شود در برنامه غذایی فرزندان خود علاوه بر تامین پروتئین از طریق منابع غذایی مهمی مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان و . به تامین کربوهیدارت های مورد نیاز بدن از طریق مصرف نان و غلات، برنج و ماکارانی و . و همچنین چربی های مورد نیاز بدن از طریق مصرف روغن های مفید و انواع مغزهای بادام و پسته و نیز توجه کنند و آنها را نیز در برنامه غذایی فرزند خود بگنجانند.

منابع تامین پروتئین مورد نیاز کودک

•    انواع گوشت
همان طور که می دانید مصرف منابع غذایی حیوانی بهترین شیوه برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن و در نتیجه رشد قد کودکان می باشد. برای مثال گوشت مرغ از طریق ساخت بافت و ماهیچه به رشد کودکان کمک می کند و به گفته متخصصان تغذیه برای رشد کودکان بهتر است که کودکان به صورت روزانه انواع گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی و را به اندازه 2 تا 3 قاشق غذا خوری مصرف کنند.
•    شیر
مصرف شیر و لبنیات دیگر نیز از جمله مواد سرشار از پروتئین می باشند که مصرف روزانه 2 تا 3 فنجان شیر می تواند در رشد کودکان بسیار موثر باشد.
•    سویا
از جمله دیگر موادی که می توان از آن برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن کودکان استفاده کرد سویا می باشد که علاوه بر پروتئین منبع غنی از فیبر، ویتامین و کربوهیدرات ها و یک منبع غذایی سالم برای رشد کودکان می باشد و کودکان می توانند روزانه 5 تا 10 گرم سویا مصرف کنند.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید. پروتئین ,مصرف ,تامین ,کودکان ,گوشت ,کودک ,مورد نیاز ,تامین پروتئین ,پروتئین مورد ,مصرف مواد ,طریق مصرف ,برای تامین پروتئین ,برای انجام فعالیت ,تا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی سـرور سینماتور تک به تک، خبر و تحلیل ورزشی تردمیل پرومستر فروشگاه همه چی موجوده رئال کلاب